Διαμαντής Αϊδίνης

Αϊδίνης Διαμαντής

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1954. Σπούδασε στην Σχολή Βακαλό Art & Design στην Αθήνα και στην Bayam Show στο Λονδίνο. Έζησε για πολλά χρόνια στην Ρώμη και συμμετείχε στο κίνημα της transavanguardia του Achille Bonito Oliva. Συνεργάστηκε με τα πρωτοποριακά περιοδικά: «Frigidaire», «Tempi supplementari» και «Nuova ecologia». Στην Αθήνα συνεργάστηκε με τα περιοδικά «Βάβελ», «Τέταρτο» κ.ά. Έχει αναλάβει πλήθος εικονογραφήσεων για βιβλία, περιοδικά, CD κ.ά. Από το 2000 ασχολήθηκε και με την γλυπτική, κατασκευάζοντας έργα από χαλκό μικρών και μεγάλων διαστάσεων.

'Εργα

Ατομικές εκθέσεις

2015

Ατομική έκθεση Αίθουσα Τέχνης Αντί Αντίπαρος

2010

Pupo per oddo Γκαλερί Ζουμπουλάκη Αθήνα

2007

Ατομική έκθεση Γκαλερί Λόλα Νικολάου Θεσσαλονίκη

2006

Habemus Cactum Γκαλερί Ζουμπουλάκη Αθήνα

2005

Η γάτα μέσα μας” του William S.Burroughs", 20 σχέδια Γκαλερί Ζουμπουλάκη Αθήνα

2003

Ερωτευμένος Ζωγράφος Γκαλερί Ζουμπουλάκη Αθήνα

1999

Αντίο για πάντα Foka Art Gallery Θεσσαλονίκη

1994

40's Γκαλερί 3 Αθήνα

1992

Ήρωες και Πόλεις Γκαλερί 3 Αθήνα

1989

Ατομική έκθεση Ponte Gallery Ρώμη

1983

Ατομική έκθεση L'astrolabio Gallery Ρώμη

1980

Ατομική έκθεση Doria Gallery Ρώμη

1979

Ατομική έκθεση La Feluca Gallery Ρώμη

Κείμενο

Όσο κι αν πλησιάζει επικίνδυνα τα όρια του κλισέ, η δουλειά του Διαμαντή Αϊδίνη έμοιαζε πάντα αδύνατον να καταχωρηθεί, να αρχειοθετηθεί, να οριστεί. Από πολύπλοκες και ογκώδεις ζωγραφικές συνθέσεις σε μικρά χάλκινα παιχνίδια και από εκεί σε μικρά, γρήγορα, ασπρόμαυρα σχέδια. Πάντοτε συνδύαζε εντυπωσιακές τεχνικά κατασκευές και ιδιότυπες ζωγραφικές ανατροπές με σχόλια για τη μαζική κουλτούρα της εποχής μας και τη σύγχρονη τέχνη, έντονο χιούμορ και συχνά, μια γλυκόπικρη μελαγχολία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το σχόλιο γεμάτο χιούμορ που κάνει για τον κόσμο των εικαστικών. Ο χώρος είναι συνήθως οι αίθουσες κάποιας γκαλερί ή μουσείου. Κοσμικοί και φιλότεχνοι με τα ποτήρια στο χέρι, τεχνοκριτικοί με πικρόχολο ή διερευνητικό ύφος, στυλάτοι γκαλερίστες, εκκεντρικοί ή ευάλωτοι καλλιτέχνες. Με την ευκαιρία αυτών των έργων ο Αϊδίνης σχολιάζει όλη την πρόσφατη (αλλά και όχι τόσο πρόσφατη) ιστορία της τέχνης, με τα έργα του διάστικτα με μινιατούρες γνωστών έργων και εικαστικές σπαζοκεφαλιές. Αλλού φτιάχνει τεράστιες πανοραμικές απόψεις φανταστικών μητροπόλεων γεμάτων με τα σημάδια του σύγχρονου πολιτισμού (επιγραφές, αυτοκίνητα και φυσικά, ανθρώπους). Σε μια εποχή έντονων ζυμώσεων αλλά και κρίσης στον χώρο της τέχνης ο καλλιτέχνης παρεμβαίνει με μια ανάλαφρη χιουμοριστική ματιά που ανοίγει συζητήσεις για τη λειτουργία των πραγμάτων. […]

Θανάσης Μουτσόπουλος
Αναπληρωτής Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.

*Απόσπασμα από το κείμενο του Θανάση Μουτσόπουλο στο βιβλίο «Agenda, 2007 Τα παιχνίδια», Scooter Books, 2006.