Γεννήθηκε το 1962 στην Αθήνα και ολοκλήρωσε σπουδές Ζωγραφικής και Νωπογραφίας στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών το 1986 με καθηγητές τον Γιάννη Μόραλη, τον Δημήτρη Μυταρά και τον Κωνσταντίνο Ξυνόπουλο. Παράλληλα ασχολήθηκε με τη Χαρακτική και τον σχεδιασμό και εικονογράφηση βιβλίων εικαστικού ενδιαφέροντος. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί περισσότερα από εβδομήντα βιβλία για παιδιά και ενήλικες (ανάμεσά τους και συλλεκτικές εκδόσεις) με εικονογραφήσεις της πάνω σε κείμενα σύγχρονων συγγραφέων όπως ο Χρήστος Μπουλώτης, η Άλκη Ζέη, η Φωτεινή Φραγκούλη, ο Παναγιώτης Κουσαθανάς, η Ζωή Βαλάση, η Λίλη Λαμπρέλλη, η Ιφιγένεια Μαστρογιάννη, η Ελένη Σαραντίτη. Έχει ερμηνεύσει εικαστικά ποίηση της Σαπφώς, της Κασσιανής και του Λόρκα, καθώς και λογοτεχνία του Παπαδιαμάντη και του Άνιννου. Το 2010 εικονογράφησε την τετράτομη μυθολογία με τις αφηγήσεις του Διονύση Σαββόπουλου. Από τις είκοσι δύο ελληνικές ή και διεθνείς διακρίσεις που έχει αποσπάσει στον τομέα της εικονογράφησης, ως σημαντικότερες αναφέρονται τα Κρατικά βραβεία του 2003, του 2007 και του 2010, τα βραβεία του ελληνικού τμήματος της Ι.Β.Β.Υ. για το 1995, 2005 και 2011, τα βραβεία εικονογραφημένου βιβλίου του 2006, 2008, 2011, 2012 του περιοδικού «Διαβάζω», η Golden Pen και η Plaquette της Διεθνούς Μπιενάλε Βελιγραδίου 2005, 2009 και 2013, η ΒΙΒ Plaque Μπρατισλάβας 2001 και οι εκπροσωπήσεις της χώρας μας στους διεθνείς διαγωνισμούς Hans Christian Andersen 2004, Astrid Lindgren 2008 και B.N.F. (Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας) 2009.
Φωτεινή Στεφανίδη
'Εργα
Ατομικές εκθέσεις
2023
Σιωπηρή Ευωχία •
Zivasart Gallery•
Αθήνα•
2022
Κήποι μυστικοί •
Πολιτιστικός Χώρος Macart•
Αθήνα•
2018
Χρήστος & Φωτεινή – Λόγος & Εικόνα •
Γκαλερί 7•
Αθήνα•
2016
Ερωτικό εικονοστάσι •
Γκαλερί 7•
Αθήνα•
2013
Γεύσεις Ψυχής •
Périple / Arts et Lettres Helléniques•
Βρυξέλλες•
2012
Η παράξενη αγάπη του αλόγου και της λεύκας •
Χώρος Τέχνης «24»•
Αθήνα•
2012
Ζωγραφική σαν παραμύθι •
Αναδρομική έκθεση•
Πνευματικό Κέντρο Ν. Ιωνίας Βόλου•
Βόλος•
2012
Ο ρομαντικός γάτος του βυθού •
Βιβλιοπωλείο Χάρτα•
Βόλος•
2011
Με τον χρωστήρα των παραμυθιών •
Γκαλερί Μιράντα•
Ύδρα•
2011
Το άγαλμα που κρύωνε •
Βιβλιοπωλείο Χάρτα•
Βόλος•
2007
Ζωγραφική •
Γκαλερί Χρυσόθεμις•
Χαλάνδρι•
2005
Σπαράγματα Απουσίας •
Χώρος Τέχνης Βιβλίου•
Αθήνα•
2004
Εικόνα και Λόγος •
Δημαρχείο Χαϊδελβέργης•
Χαϊδελβέργη•
2004
Ζωγραφική •
Γκαλερί Πολύεδρο•
Πάτρα•
2000
Ζωγραφική •
Γκαλερί Clasing•
Münster•
1999
Ζωγραφική, Χαρακτική •
Γκαλερί Χρύσα•
Κατερίνη•
1999
Εικαστικές Συναντήσεις •
Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αγίας Παρασκευής•
Αγία Παρασκευή•
1998
Ζωγραφική •
Αίθουσα Λόγου και Τέχνης•
Αθήνα•
1998
Τοπία κοντινού ορίζοντα •
Γκαλερί Μιράντα•
Ύδρα•
1995
Ένα βιβλίο •
Ινστιτούτο Θερβάντες•
Αθήνα•
1988
Ζωγραφική •
Γκαλερί Ελένη Κορωναίου•
Αθήνα•
2023
2022
2018
2016
2013
2012
2012
2012
2011
2011
2007
2005
2004
2004
2000
1999
1999
1998
1998
1995
1988
Κείμενο
Η Φωτεινή Στεφανίδη ξεκινά στη ζωγραφική της από τις διαδρομές ενός βλέμματος που περισκοπεί και εξιχνιάζει, που εμβαθύνει και εσωτερικεύει τον «μικρό και μέγα κόσμο» της καθημερινότητας, των βιωμάτων, των αναμνήσεων, των προσδοκιών, των ονείρων, τον κόσμο του εφήμερου αλλ’ όμως καθοριστικού, μαζί με τον άλλο κόσμο των επιθυμιών και της μεγέθυνσης του στιγμιαίου όπως αποτυπώνεται και αναθρώσκει από το υποσυνείδητο. Στις εικαστικές αναπλάσεις όλων αυτών των «ομάδων» που απαρτίζουν τα δικά της «περιβάλλοντα» προέχει ο ποιητικός τρόπος με τον οποίο συνειρμικά τα συνθέτει, αποδίδοντας τις μεταισθήσεις μιας πολυώνυμης εντέλει πραγματικότητας. Τα χρώματά της χοϊκά και ευφρόσυνα, μεταγγίζουν μια νοσταλγική και ονειρική διάθεση που περιθάλπει και ταυτοχρόνως διαστέλλει τις ασήμαντες λεπτομέρειες, οι οποίες ανεπίγνωστα αποκτούν ένα σημασιολογικό εύρος κατακτώντας στη ζωγραφική της την πρωτόγνωρή τους πολυτιμότητα. Με αφαιρετικό τρόπο και άλλοτε με συνδυαζόμενα τα αναγνωρίσιμα στοιχεία μιας πιο ρεαλιστικής γραφής, η Φωτεινή Στεφανίδη ζωγραφίζει με τον τρόπο που θα κρατούσε ένας ευαίσθητος δέκτης ημερολογιακές σημειώσεις. Στα έργα της η φύση γίνεται ανθρώπινη εμπειρία κι αντίστροφα η ανθρώπινη εμπειρία γίνεται ένα συναισθαντικά δονούμενο «τοπίο» που εμπεριέχει συγκερασμένους χρόνους, τόπους, ρυθμούς, εποχές, ποιότητες, γεύσεις, οσφρήσεις και ανακρούσματα, που παραπέμπουν σε μουσικές ιδιοσυχνότητες. Ουσιαστικά η ζωγράφος απεικάζει μέσα από τον ψυχικό της παλμογράφο πραγματικότητες, παραμυθίες και υπερβάσεις που αναιρούν τη φθορά κι εξοβελίζουν τη λησμοσύνη, γεφυρώνοντας το παρελθόν με το παρόν, τα συνηρημένα με τα ασυναίρετα και τα ερωτηματικά του βίου με τα θαυμαστικά του.
Αθηνά Σχινά Κριτικός και Ιστορικός Τέχνης