Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Από νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με τη ζωγραφική. Σπούδασε Ζωγραφική – διακοσμητική στη Θεσσαλονίκη και κεραμική – γλυπτική στην Αθήνα. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας. Έχει κάνει πάνω από 15 ατομικές εκθέσεις και 96 ομαδικές. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και μουσεία. Έχει συγγράψει το βιβλίο-αφήγημα με τίτλο «Οι κορδέλες της δικής μου πραγματικότητας» και το μυθιστόρημα «Να γίνεις εσύ θεός» το 2019.
Αθηνά Λατινοπούλου

Ατομικές εκθέσεις
2024
Το καλάθι της νοικοκυράς •
Γκαλερί 7•
Αθήνα•
(επιμέλεια: Γιάννης Κολοκοτρώνης)•
2015
Αναδρομική έκθεση •
Τέχνη - Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρεία•
Θεσσαλονίκη•
2015
Σαν Όαση •
Αίθουσα Τέχνης Metamorfosis•
Θεσσαλονίκη•
2014
Περιπλάνιση στο Φως •
Gallery 7•
Αθήνα•
2012
Χαραμάδες •
Αίθουσα Τέχνης Metamorfosis•
Θεσσαλονίκη•
2010
Χαραμάδες •
Galerie Theorema•
Βρυξέλλες•
2010
Χαραμάδες •
Gallery 7•
Αθήνα•
2009
Κουβάρια & Πλεκτάρια •
Αίθουσα Τέχνης Metamorfosis•
Θεσσαλονίκη•
2007
Κουβάρια & Πλεκτάρια •
Gallery 7•
Αθήνα•
2002
Διάλογος με τον χρόνο •
Αίθουσα Τέχνης Anemos•
Κηφισιά•
1994
Απομεινάρια •
Αίθουσα Τέχνης Αστρολάβος•
Αθήνα•
1989
Αχνάρια •
Γκαλερί Ζυγός•
Αθήνα•
1984
Μπλε & άσπρο •
Γκαλερί Ζυγός•
Αθήνα•
1982
Βότσαλα •
Γκαλερί Ζυγός•
Αθήνα•
2024
2015
2015
2014
2012
2010
2010
2009
2007
2002
1994
1989
1984
1982
Κείμενο
Ξετυλίγοντας το φως
Οι πίνακες της Αθηνάς Λατινοπούλου έχουν παρουσία έντονη και σαφή, μας δίνουν το θέμα τους χωρίς περιστροφές: κουβάρια σχοινιού σε μεγέθυνση, φωτισμένα σαν από καταλυτικό προβολέα. Κολλώντας το πρόσωπο πάνω στον πίνακα, ο θεατής χάνεται στον μικρόκοσμό τους, σαν να μπαίνει στο εσωτερικό του κουβαριού και έτσι το μήνυμα δεν περιορίζεται πλέον στην εικαστική διάσταση αλλά επεκτείνεται σιγά-σιγά και σε συμβολισμούς.
Μεθοδικά η ζωγράφος χτίζει τη ζωγραφική της πάνω σε ένα στέρεο σχέδιο με το οποίο αποτυπώνει τη δομή, το πλέξιμο, τη συγκρότηση της ύλης των θεμάτων.
Τα έργα της Λατινοπούλου μας παραπέμπουν στην Πραγματικότητα ή στον Μύθο; Στην υφή των υλικών που η καλλιτέχνις αναδεικνύει ως πρώτο πλάνο τονίζοντας την ύλη, τη γεωμετρικότητα, την κονστρουκτιβιστική υπόσταση;
Καμπύλες και τετράγωνα, ερωτισμός και δεσμά, δίπλα-δίπλα σε μια υπαινικτική συμπλοκή που μεταδίδεται διακριτικά στον θεατή.
Ανατρέχοντας στα παλιότερα έργα της, το πρώτο πλάνο δεν είναι πάντα ίδιο αλλά τα συστατικά επιμένουν και διαμορφώνουν μια διαχρονική συνοχή και εξέλιξη. Τα σχοινιά είναι παλιότερο θέμα της από τις ενότητες με τις βάρκες, θέμα που έδωσε επίσης την έννοια της πλεκτής δομής με τα πλευρά του πλεούμενου.
Προσωπικά, χαίρομαι που μια καλλιτέχνης προικισμένη με λεπτομερειακή παρατηρητικότητα, σχεδιαστική ικανότητα και εκφραστική ωριμότητα, όπως η Αθηνά Λατινοπούλου, καταθέτει αυτά τα έργα, όχι μόνο καλοδομημένα αλλά και γεμάτα από τρυφερότητα και δυναμική αισιοδοξία.
Πρόκειται για έναν ρεαλισμό λυρικό, βασισμένο στο φως και στη μεταγωγή του πραγματικού στο ονειρικό, στο ιδεατό.
Χάρης Καμπουρίδης Τεχνοκριτικός – Σημειολόγος Μέλος της Academia Europaea