Χρόνης Μπότσογλου: Ερωτικά

Χρόνης Μπότσογλου: Ερωτικά

Η ερωτική πράξη σε όλη της την ένταση, αλλά και οι στιγμές χαλάρωσης που την ακολουθούν πρωταγωνιστούν στη νέα ενότητα έργων του ζωγράφου Χρόνη Μπότσογλου, που αποτελείται από 22 ανάγλυφα σε μπρούντζο, 4 σχέδια με γραφίτη και μολύβι και 12 ακουαρέλες σε λεπτό κινέζικο ρυζόχαρτο.

Είκοσι πέντε χρόνια αναζητούσε τρόπο να αποδώσει τις ερωτικές σκηνές όπως επιθυμούσε ο ζωγράφος και πρώην πρύτανης της Α.Σ.Κ.Τ., Χρόνης Μπότσογλου. Και η λύση ήρθε ως εκ θαύματος όταν έριξε μια δεύτερη ματιά σε έναν αριθμό τηλεφώνου που είχε σημειώσει χαράσσοντάς τον πάνω σε πηλό.

Οι ερωτικές σκηνές –αποκαλυπτικές κι άγριες σε ορισμένες περιπτώσεις– άρχισαν να αποτυπώνονται στον πηλό και στη συνέχεια σε μπρούντζο. Γεννημένος ζωγράφος, όμως, ο Χρόνης Μπότσογλου δεν μπορούσε παρά να συνδυάσει τα ανάγλυφά του με σχέδια κι ακουαρέλες.

«Η ερωτική πράξη αποτελεί το βασικό ένστικτο της ζωής και η στάση που κρατάμε απέναντι στον έρωτα μας καθορίζει», λέει ο ίδιος ο καλλιτέχνης, που θεωρεί πως η συγκεκριμένη ενότητα έργων του είναι η πιο παρακινδυνευμένη, αλλά και από τις πιο σοβαρές δουλειές του.

Στα τετράγωνα ανάγλυφα ο καλλιτέχνης «αφηγείται» την ερωτική πράξη, ενώ στα σχήματος οβάλ έχει αποτυπώσει τις στιγμές ανάπαυσης. «Η ξεκούραση είναι πολύ ουσιαστικό κομμάτι του έρωτα», επισημαίνει ο Χρόνης Μπότσογλου. «Εκείνη την ώρα η επικοινωνία αποκτά άλλη διάσταση, λέγονται πράγματα που δεν μπορείς να πεις άλλη στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας».

«Στα έργα του Χρόνη Μπότσογλου, οι εικόνες των ερωτικών περιπτύξεων ενός άνδρα και μιας γυναίκας, δεν είναι μια ακόμα εκδοχή του “Κάμα Σούτρα”, είναι ένα εικαστικό ημερολόγιο έρευνας, και συγχρόνως ένα ημερολόγιο ζωής, με θέμα τον έρωτα: την επιθυμία, τη συνουσία και την απόλαυση.

Το ζήτημα που βασάνισε τον Μπότσογλου πάνω από είκοσι χρόνια είναι η «συναισθησία», η από κοινού, δηλαδή, λειτουργία όλων των αισθήσεων κατά την ερωτική πράξη, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο μπορεί η «συναισθησία» να εκφραστεί εικαστικά. Στον έρωτα το σώμα μετέχει ως όλον με την ταυτόχρονη λειτουργία των πέντε αισθήσεων», επισημαίνει στο κείμενο που συνοδεύει τον κατάλογο ο Χρήστος Λάζος.

Η σειρά των 22 ανάγλυφων καθώς και τα σχέδια της ενότητας προστέθηκαν πρόσφατα στη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου.

Στον κατάλογο της έκθεσης γράφουν ο Θανάσης Βαλτινός, ο Μισέλ Φάις, ο Γιώργος Βέλτσος και ο Χρήστος Λάζος. Ποιήματα του ζωγράφου με τίτλο «Σπουδή του έρωτα (1998―1999)» συνοδεύουν την έκδοση.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα προβάλλεται η ταινία του Τάκη Χατζόπουλου με θέμα τα «Ερωτικά» του Χρόνη Μπότσογλου.

Απόψεις της έκθεσης

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ